FANDOM

Ai Otsuka, jap. 大塚 愛 Ōtsuka Ai, urodzona 9 września 1982 roku.

Biografia Edytuj

Ai Otsuka urodziła się 9 września w 1982 roku w Osace.Jest japońską piosenkarką pop.Większość swoich utworów sama komponuje i pisze.W wieku czterech lat zaczęła grać na fortepianie.Kiedy skończyła 15 lat zaczęła komponować piosenki. Często uczęszczała na karaoke.Zawsze wybierała piosenki Dreams Come True. Rok później wraz z Nishida Mayumi założyły duet Himawari i wspólnie napisały piosenkę Sakuranbo. Gdy Mayumi opuściła duet.Ai postanowiła samodzielnie śpiewać piosenki.I odniosła wielki sukces.W 2004 roku wydała swój pierwszy album Love Punch.

Kariera Edytuj

Zadebiutowała singlem "Momo no HANAbira" 10 września 2003, nie odniósł on jednak dużego sukcesu, dopiero drugi singel - "Sakuranbo" przyniósł jej rozgłos i sprzedano go ponad 500 000 kopii. Niedawno zadebiutowała także w kilku częściowym filmie pt. "Tokyo Friends", w którym zaprezentowała kilka swoich piosenek. Teraz Ai jest znaną i ogólnie lubianą piosenkarką w Japonii, w rankingu sprzedaży swojej wytwórni - Avex trax zajmuje zawsze miejsce w pierwszej dziesiątce.

Albumy Edytuj

Japonka wydała 4 albumy:

  • 2004: Love Punch
  • 2004: Love Jam
  • 2005: Love Cook
  • 2007: Love Piece.

Piosenka "Sakuranbo" reprezentuje Japonię w 13. Worldvision Song Contest. Sakuranbo przyniosło sławę wokalistce niestety tylko w Japonii, Ai Otsuka zajęła ostatnią pozycję w półfinale uzyskując zaledwie 23 punkty. Jednak Japonia może cieszyć się z Nagrody King Konga. Ai Otsuka została 3 w historii laureatką Nagrody King Konga przyznawanej dla piosenki odstającej od innych, niezwykłej. Wcześniej takie nagrody otrzymały Céline Dion i Angelica Agurbash.

Poprzednik
Maaya Sakamoto
Reprezentant Japonii na
Następca
Yuna Ito
Nagroda King Kong
Poprzednik
Angelica Agurbash
King Kong
13. WSC
Następca
Electro Team

Wiki letter w To jest tylko zalążek artykułu. Jeśli potrafisz, rozbuduj go.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki