FANDOM

Alexzandra Spencer Johnson (ur. 4 listopada 1986 w New Westminster w prowincji Kolumbia Brytyjska) – kanadyjska aktorka, modelka i piosenkarka.

Biografia Edytuj

Jest szóstym z dziesięciorga dzieci. Obecnie mieszka w Vancouver, wraz z rodziną. Jej najbardziej znane utwory to "24 Hours", "Your Eyes", "Liar Liar" i "Where Does it Hurt". Johnson tworzy piosenki, pisze teksty i gra na gitarze. Jednak, przynajmniej w roli Jude Harrison (Gwiazda od zaraz), lwia część jej dotychczasowego repertuaru pochodzi z pod pióra rzeszy specjalnie zatrudnionych w tym celu specjalistów, profesjonalnych autorów piosenek i tekstów. Np. przebojowa "Perfect" została skomponowana i napisana przez inną nową kanadyjską piosenkarkę, autorkę piosenek i tekstów, Lights (Valerie Poxleitner).

Pierwszy raz popisała się swoimi możliwościami wokalnymi w wieku trzech lat, prezentując przed liczną rodziną swój repertuar. Zapisana została na lekcje śpiewu w wieku sześciu lat. Uczęszcza na lekcje klasycznego śpiewu z Josephem Shorem.

Aktualnie pracuje nad swoim debiutanckim solowym albumem. Jej producentem jest Greg Wells znany ze współpracy z Pink, Miką, Pussycat Dolls, Hilary Duff, Natashą Bedingfield.

Filmografia Edytuj

Jest najlepiej znana z ról w serialach:

  • So Weird - za który nominowano ją do nagrody Young Artist Award;
  • Gwiazda od zaraz (Instant Star; w Polsce serial został wyemitowany przez kanał ZigZap) - za rolę w tym serialu była nominowana do nagrody Gemini Award;

oraz z filmowych horrorów:

  • Devil's Diary;
  • Oszukać przeznaczenie 3 (Final Destination 3).

Albumy Edytuj

Debiutancki album jest w trakcie nagrywania.

Reprezentantka Kanady na 12. Worldvision Song Contest. Piosenka "Let me fall" w półfinale A zajęła 4 miejsce zdobywając 76 punktów. Dało jej to awans do finału, gdzie zajęła 16 lokatę, zdobywając tak samo jak w półfinale, 76 punktów.

Poprzednik
JoSH
Reprezentant Kanady na
Następca
Céline Dion
Poprzednik
Eva Avila
Reprezentant Kanady na
Następca
Brak udziału

Mikrofon To jest tylko zalążek artykułu związanego z wokalistami. Jeśli potrafisz, rozbuduj go.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki