Fandom

WIM Wiki

Ana Johnsson

3971stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Ana Johnsson.jpg

Ana Johnsson

Ana Johnsson, właś. Ana Lovisa Johnsson, urodzona 4 października 1977 roku w Göteborgu.

Biografia Edytuj

Ana Johnsson – szwedzka piosenkarka rockowa i autorka swoich tekstów. Do osiągnięcia sukcesu przyczynił się jej singiel "The way I am". Z początku kariery używała tylko swojego imienia bez nazwiska, ale gdy jej popularność drastycznie wzrosła uświadomiła sobie, że jej ksywka jest bardzo anonimowa i zaczęła używać pełnego imienia. Jej kolejna piosenka "We are" została wybrana na pierwszego singla promującego ścieżke dźwiękową do filmu "Spider-man2". Największym sukcesem dla Any było jednak wydanie debiutanckiej płyty zatytułowanej "The way I am".

Albumy Edytuj

Ana wydała dwa, cieszące się sporoą popularnością albumy:

  • 2004: Cuz I Can - album wydany w Szwecji.
  • 2004: The Way I Am - album z którego pochodzi "We are" - propozycja Rosyjskiego Czajnika na 13. WSC.
  • 2006: Little Angel.

Starty w Worldvision Song Contest
13. WSC 2. miejsce We are (Rosyjski Czajnik) 147
18. WSC 9. miejsce Fate (Frozone) 102

Piosenka "We are" reprezentowała Szwecję na 13. Worldvision Song Contest. W finale zajęła 2. miejsce zdobywając 147 punktów. Przegrała tylko z zespołem z Polski, Planetą.

W 18. edycji będzie reprezentowała sąsiadów, Finlandię, wraz z zespołem Bleak. Ich konkursowa propozycja to "Fate".

Poprzednik
Markoolio & Hakan Hemlin
Reprezentant Szwecji na
Następca
Charlotte Perrelli
Poprzednik
Humane
Reprezentant Finlandii na
Następca
Entwine

15. IFP Szwecja Coz I can Reuters Półfinał

Więcej z Fandomu

Losowa wiki