FANDOM

Anna Jurksztowicz (ur. 5 sierpnia 1963 roku w Szczecinie) – wokalistka jazzowa i piosenkarka, także producent muzyczny. Ukończyła Wydział Wokalny Średniej Szkoły Muzycznej w Szczecinie.

BiografiaEdytuj

Zadebiutowała w 1975 w amatorskim zespole wokalnym muzyki dawnej "Musicus Poloniensis", w którym śpiewała do 1980.

W latach 1980-84 była wokalistką szczecińskiej grupy Music Market, specjalizującej się w muzyce gospel i spirituals. Wystąpiła z nią w Konkursie Jazzu Tradycyjnego "Złota Tarka" w latach 1980-1981 i w 1984 roku. Współpracowała na estradzie i w nagraniach m.in. z Orkiestrą PRiTV Zbigniewa Górnego i grupą "Sami Swoi".

Uczestniczyła w realizacji widowiska Katarzyny Gaertner "Pozłacany warkocz" i suity K. Zgrai "Kurpie". Zrealizowała recitale tv: "Ballady jazzowe", "Gospel i spirituals" oraz "Jazz Production". Współpracowała także z poznańskim zespołem "Spirituals and Gospel Singers". Z zespołami tymi dokonała nagrań dla archiwum Polskiego Radia, koncertowała w kraju i za granicą, m.in. w NRD, ZSRR, RFN i Szwecji.

Po raz pierwszy wystąpiła jako solistka na KFPP Opole '85. Reprezentowała polską piosenkę na festiwalach w Dreźnie (NRD) w 1986, Curaçao (Antyle Holenderskie) w 1988, Jurmała (Łotwa) w 1989, Karlshamn (Szwecja) i Siracusa (Włochy) w 1990, Stambule (Turcja) w 1994 i w Kairze (Egipt) w 1995.

Występuje także z programami rozrywkowymi dla dzieci. Wielkim dziecięcym przebojem przed laty była piosenka Zima lubi dzieci. Nagrała piosenki do filmów i seriali TV, takich jak: "Kingsajz", "W pustyni i w puszczy", "Puchatkowego Nowego Roku", "Prosiaczek i przyjaciele", "Kubuś i Hefalumpy", "Czułość i kłamstwa" (Wizja Jeden, Polsat), "Matki, żony i kochanki" (TVP), "Na dobre i na złe" (TVP), "Ranczo" (TVP).

Anna Jurksztowicz jest także wydawcą i producentem muzycznym. W serii płytowej poświęconej muzyce współczesnej pt.: "Modern Classics from Poland" jej firma wydawnicza "Si Music" promuje twórczość kompozytorską.

W latach 80. występowała również z zespołem Bolter.

Jest drugą żoną Krzesimira Dębskiego i matką Radzimira i Marysi.

DyskografiaEdytuj

1986 - "Dziękuje, nie tańczę"

1987 - "Gdy śliczna Panna"

1992 - "Kochaj mnie zwyczajnie"

1994 - "Złote Przeboje"

1999 - "Sery i inne numery"

2001 - "Złota kolekcja"

2003 - "Prosiaczek i przyjaciele"

SingleEdytuj

L.P. Tytuł
1 "Od dzisiaj mówię STOP"
2 "Hej Man!"
3 "Video Dotyk"
4 "Przenikam"

Edycja Tytuł Piosenki Uczestnik Punkty Miejsce
2. IFP Poland flag Na Dobre I Na Złe MZ 28 17

Udział w Muzycznej GwiazdceEdytuj

MG 2012 Poland flag Zima lubi dzieci Meller 16 miejsce

Więcej z Fandomu

Losowa wiki