Fandom

WIM Wiki

Arash

3971stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Arash Labaf (ur. 23 kwietnia 1977 roku w Teheranie) - irański piosenkarz i producent muzyczny, od dziesiątego roku życia na stałe mieszkający w Szwecji, najpierw w Uppsali, a następnie w Malmö.

KarieraEdytuj

Pierwszy album, zatytułowany "Arash" wydał w czerwcu 2005 roku. Jego single takie jak "Boro-Boro" i "Temptation" okupowały listy przebojów w wielu krajach Europy. Swoje piosenki wykonuje głównie w języku perskim i angielskim, nagrywa również po rosyjsku. Blisko współpracuje z DJ Aligatorem.

W 2005 roku wspólnie z DJ Aligatorem nagrał piosenkę na cześć jadącej na Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej reprezentacji Iranu. Arash twierdzi, że pewnego dnia stracił głos, lekarze twierdzili że nigdy go nie odzyska, toteż popadł w pijaństwo i cudownie odzyskał głos[potrzebne źródło]. Kolekcjonuje czapki i kapelusze, ma 150 kapeluszy.

Arash wystąpił także na Sopot Festival 2006. Zajął III miejsce w głosowaniu publiczności o Słowika Publiczności.

DyskografiaEdytuj

"Arash Arash"

"Crossfade"

"Donya"

SingleEdytuj

L.P. Tytuł
1 "Temptation"
2 "Boro Boro"
3 "Arash"
4 "Chori Chori"
5 "Donya"
6 "Suddenly"

EurowizjaEdytuj

Arash reprezentował wspólnie z AySel Azerbejdżan w Konkursie Piosenki Eurowizji 2009 w Moskwie w Rosjii z piosenką "Always", zajmując 3 miejsce w finale.

Udział w Worldvision Song ContestEdytuj

Poprzednik
Brak udziału
Reprezentant Iranu na
Następca
Brak udziału

15. IFP Iran Behnaz Euro Półfinał
21. IFP Iran Naro Peterek Półfinał

Udział w Exotic Worldvision Song ContestEdytuj

2. EWSC Iran Dasa bala (wspólnie z Aylar) MaRo 7 miejsce

Więcej z Fandomu

Losowa wiki