Fandom

WIM Wiki

Ashley Tisdale

3971stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Ashley Michelle Tisdale (ur. 2 lipca 1985 w Deal, w stanie New Jersey - USA) - amerykańska aktorka, piosenkarka i modelka. Sławę przyniosła jej rola Sharpay Evans w musicalu High School Musical. 6 Lutego 2007 ukazała się jej pierwsza płyta "Headstrong".

KarieraEdytuj

MuzykaEdytuj

Ashley nagrała album, Headstrong, którego premiera miała miejsce 6 lutego 2007. Z tej płyty pochodzą single: He Said She Said, Not Like That, Suddenly, które doczekały się teledysków w formie trzyczęściowej opowieści. Ash nagrała również teledysk do piosenki Kiss the girl. 13 listopada 2007r. odbyła się premiera jej filmu DVD – There's Something About Ashley, w którym znajdują się teledyski z Headstrong i film ukazujący fragmenty z jej życia. Jak powiedziała Ashley w ostatnim wywiadzie, trwają przygotowania nowej płyty, której premiera odbędzie się prawdopodobnie wiosną 2009 roku. Póki co, chce skupic się na filmach, w których przyjdzie jej zagrać High School Musical 3: Ostatnia klasa, Picture This, Teen Witch.

Obecnie co jakiś czas wychodzą jej nowe single w ramach kampanii Degree Girl. Ashley nagrywa covery starych piosenek, jak Time After Time, czy Heaven Is a Place On Earth. Na stronie Degree Girl można ściągnąć piosenki Ashley za pomocą specjalnego kodu znajdującego się na dezodorancie Degree.

Ostatnio Ashley zdobyła złotą płytę "Headstrong", a jej singel He said she said sprzedał sie w ilości 500,000 egzemplarzy.

FilmEdytuj

Córka Lisy i Mike Tisdale. Jej siostrą jest aktorka Jennifer Tisdale. W wieku 8 lat wystąpiła w małej roli musicalu Les Misérables na Broadwayu. Na początku lat 90. XX wieku wystąpiła w kilku epizodach w filmach. Stała się znana głównie dzięki odtwarzaniu głównych ról w produkcjach telewizyjnych Disney Channel, takich jak High School Musical, High School Musical 2 i High School Musical 3: Ostatnia klasa. Podczas kręcenia wszystkich części HSM Ash serdecznie zaprzyjaźniła sie z Vanessą Hudgens która w HSM gra Gabriellę Montez. Oprócz tego, grała także w serialach, m.in. Siódme niebo, Boston Public i Beverly Hills 90210 i Hannah Montana. Obecnie gra w Nie ma to jak hotel (The Suite Life of Zack and Cody). Grała także w Czarodziejkach (Charmed) jako nastolatka. Dawała także głos animowanej postaci w "Dawno temu w trawie". Podkłada głos Fretce (Candace) w jednym z Disney'owskich serialów animowanych Fineasz i Ferb.

DyskografiaEdytuj

2007 - "Headstrong"

SingleEdytuj

L.P. Tytuł
1 "He Said, She Said"

Więcej z Fandomu

Losowa wiki