FANDOM

Black Eyed Peas - amerykańska grupa hip hopowa, powstała w Los Angeles w 1995 roku.

W skład zespołu wchodzą Will.i.am, Fergie, Taboo i Apl.de.ap.

Zespół zadebiutował w 1998 roku albumem Behind the Front. Kolejna płyta Bridging the Gap wydana dwa lata później nie sprzedawała się aż tak dobrze jak poprzednik. Od premiery trzeciego albumu Elephunk w 2003, grupa sprzedała około 27 milionów płyt na całym świecie i 20 milionów singli, w sumie 47 milionów. Album Monkey Business zdobył aż 4-krotnie platynową płytę w USA.

W 2009 grupa wydała single "Boom Boom Pow" i "I Gotta Feeling". Oba zajmowały przez niemal pół roku pierwsze miejsca w Billboard Hot 100. Album The E.N.D okrył się pięciokrotnie platyną w Kanadzie, natomiast we Francji trzykrotnie zdobył diamentową płytę. W 2010 "BEP" wydali szóstą studyjną płytę zatytułowaną The Beginning. Album w Australii zdobył złotą płytę, a w Niemczech i Meksyku platynową. W pierwszym tygodniu sprzedaż wyniosła 119.000 egzemplarzy w Stanach Zjednoczonych.

W lipcu 2011 podczas jednego z koncertów w Anglii, Fergie ogłosiła zawieszenie działalności zespołu.

Poprzednik
Brak udziału
Reprezentant Filipin na
Następca
Brak udziału

Wiki letter w To jest tylko zalążek artykułu. Jeśli potrafisz, rozbuduj go.