FANDOM

Blog 27 – polski zespół tworzony przez wokalistkę: Tolę Klarę Szlagowską (córkę Jarosława Szlagowskiego), z którą współpracują Jan Szlagowski (brat Toli), Barry, Alek, Justin i tancerki. Do października 2006 w skład zespołu wchodziła Alicja Julia Boratyn, która opuściła zespół rozpoczynając karierę solową.

HistoriaEdytuj

Pierwszy singel – Uh La La La (cover utworu Alexii) wydano w wakacje 2005 r. Był to utwór angielskojęzyczny, a wytwórnia muzyczna zataiła informacje o pochodzeniu grupy. Singel Hey Boy (Get Your Ass Up) wyszedł pod koniec 2005 r. 27 listopada 2005 r. – w dzień trzynastych urodzin wokalistek – został wydany ich debiutancki album <LOL>, który w ciągu kilkunastu pierwszych tygodni od rozpoczęcia sprzedaży znajdował się w czołówce najchętniej kupowanych polskich płyt. W zestawieniu na najlepiej sprzedające się płyty grudnia 2005 roku, krążek ten zajął szóste miejsce.

Wiosną 2006 na polski rynek wypuszczono reedycję płyty, która dotarła do drugiego miejsca oficjalnej polskiej listy sprzedaży. Wtedy też rozpoczęła się polska część trasy koncertowej. Bilety na występy Blog 27 dołączone były do nowej wersji albumu <LOL> sprzedawanej w sieci sklepów Empik. W kwietniu nagrano teledysk do kolejnej piosenki – Wid Out Ya, polskie stacje telewizyjne rozpoczęły jego emisję w maju 2006. Utwór ten obecny był także w rozgłośni radiowej – RMF FM. Na początku czerwca duet brał udział w konkursie "Superjedynki" na Krajowym Festiwalu Muzyki Polskiej w Opolu – płyta <LOL> otrzymała nominację w kategorii "Album Pop". Dwa miesiące później w polskich telewizjach i rozgłośniach pojawił się kolejny singel I Still Don't Know Ya, piosenka brała udział także w konkursie Przebój Lata Jedynki 2006 na Festiwalu Jedynki w Sopocie, gdzie doszła do drugiego etapu.

W październiku 2006 Alicja Boratyn poinformowała, że odchodzi z Blog 27. Jesienią 2006 zespół został nominowany do nagród MTV Europe Music Awards w kategorii "Najlepszy polski wykonawca" i wygrał.

27 listopada 2006 roku Blog 27 wydał swoją pierwszą płytę DVD, na której znalazły się wszystkie teledyski, wywiad z zespołem, zdjęcia i filmy z dzieciństwa Toli oraz fragmenty koncertów. Także w listopadzie do mediów trafił teledysk Who I Am?.

Dzięki bardzo dobrej sprzedaży debiutanckiego krążka grupa wystąpiła na koncercie TOPtrendy 2007 – płyta <LOL> zajęła 2. miejsce w rankingu najpopularniejszych polskich płyt poprzedniego roku. Oprócz tego, Blog 27 został nominowany m.in.: do Supejedynek w kategorii Najlepszy zespół.

4 marca, na antenie TVN, swoją premierę miał serial 39 i pół w którym można oglądać część zespołu (w produkcji występują: Tola Szlagowska, Jan Szlagowski i Alek Miliw-Baron). Na 18 kwietnia zapowiedziano premierę nowego albumu grupy zatytułowanego Before I'll die.... Tola Szlagowska sama napisała słowa i muzykę do utworów na drugi krążek. Jak sama mówi, płyta jest trochę popowa, trochę hip-hopowa, nie zabraknie też punk-popu i punk-elektro. Na krążku znajduje się kilka osobistych ballad, jak i parę utworów tanecznych. Promuje go utwór Cute (I'm not cute), którego premiera miała miejsce 7 marca 2008 w "Radio Eska".

DyskografiaEdytuj

2005 - "LOL"

2008 - "Before I'll Die"

SingleEdytuj

L.P. Tytuł
1 "Uh La La La"
2 "Hey Boy"
3 "Woid Out Ya"
4 "Who I Am"
5 "I Still Don't Know Ya"
6 "Cute"

Więcej z Fandomu

Losowa wiki