FANDOM

Charlotte Perrelli

Charlotte Perrelli

Charlotte Perrelli, Charlotte Nilsson (urodzona Anna Jenny Charlotte Nilsson w Hovmantorp koło Växjö, 7 października 1974) - szwedzka piosenkarka i artystka. Jest najbardziej znana jako reprezentantka Szwecji i zwyciężczyni Konkursu Piosenki Eurowizji w 1999 roku w Jerozolimie z piosenką "Take Me to Your Heaven" (pol. Zabierz mnie do swojego nieba).

Konkurs Piosenki Eurowizji 2008 Edytuj

W 2008 roku zdecydowała się na powrót do konkursu, wygrywając szwedzkie eliminacje (Melodifestivalen) 15 marca z piosenką "Hero" (pol. Bohater) i reprezentowała Szwecję w finale Konkursie Piosenki Eurowizji 2008 w Belgradzie 24 maja 2008 gdzie zajęła 18 miejsce z 47 punktami. Na uwagę zasługuje fakt, iż piosenka Perrelli faktycznie zajęła 12. miejsce w drugim półfinale, choć tylko 10 piosenek miało przejść do ścisłego finału. Ze względu na nową regułę (9 piosenek wybranych przez głosowanie telewidzów i 1 przez jury z każdego półfinału przechodzi do finału) Perrelli otrzymała właśnie taką "dziką kartę" od jury.

Kariera Edytuj

8 sierpnia 2008 roku Charlotte wystąpiła w konkursie Sopot Hit Festiwal, gdzie zajęła 5. miejsce wykonując piosenkę "Hero". W Polsce zostały wydane jej dwie płyty: "I Write You a Lovesong" (1999) oraz "Hero" (2008).

Życie prywatne Edytuj

W 2004 roku poślubiła Nicolego Perrelli. Ma siostrę Kinę.

Charlotte Perrelli została reprezentantką Szwecji na 14. Worldvision Song Contest. Wykonała ona piosenkę "Bullet", która szybko stała się faworytką uczestników, a w finale zostało to potwierdzone zwycięstwem w konkursie. Szwecja sięgnęła trzeci raz w historii po Grand Prix.

Poprzednik
Planeta
Zwycięzca Worldvision Song Contest
Jesień 2008
Następca
Sanna Nielsen
Poprzednik
Ana Johnsson
Reprezentant Szwecji na
Następca
Sanna Nielsen
Poprzednik
Hooverphonic
Reprezentant Belgii na
Następca
Brak udziału

Udział w Internetowym Festiwalu Piosenki Edytuj

Charlotte wystawiła aż trzy swoje piosenki na IFP. Dwie z nich awansowały do finału zajmując miejsca w TOP 15.

Edycja Uczestnik Jako Tytuł piosenki Punkty Miejsce
5. IFP Poland Online Charlotte Nilsson Damn you 8 74
12. IFP kamilb Charlotte Perrelli Where were you 13 127
13. IFP bzyk15 Charlotte Perrelli All by myself Półfinał

Więcej z Fandomu

Losowa wiki