FANDOM

EliZe (właściwie Elise van der Horst, ur. 22 lipca 1982 r. w Utrechcie) – holenderska piosenkarka popowa i twórczyni tekstów muzycznych.

Artystka dorastała w miejscowości Bussum; swoją pasję do muzyki dzieliła razem z matką. W wieku ośmiu lat została wybrana do udziału w telewizyjnym programie Kinderen voor Kinderen (pol. Dzieci dla dzieci), gdzie występowała przez sześć lat.

Kariera Edytuj

Po przygodzie z programem Kinderen von Kinderen, Elise dołączyła do chóru 'Non Stop' i amatorsko uczestniczyła w musicalach: "Chicago" i "Les Misérables".

W roku 2004 EliZe zaczęła nagrywać w Danii swój pierwszy studyjny album, "In Control" (2006). Utwory na albumie były pisane i produkowane przez Petera Hartmanna oraz Jana Langhoffa, który również współpracował z zespołem Aqua. Pierwszy singel z krążka, "Shake", został wydany w roku 2004, w Holandii i zadebiutował na miejscu #32 tamtejszej listy przebojów. Kolejny utwór, który okazał się być singlem był kawałek "Automatic (I'm Talking to You)". Zadebiutował na miejscu #7 holenderskiej listy przebojów. Jest to dotychczas najbardziej dochodowy singel artystki a zarazem pierwszy wydany poza rodzimym krajem wokalistki. Trzeci singel, "I'm Not Latino", ukazał się w sierpniu 2005 roku i nie odniósł takiego sukcesu jak drugi singel EliZe jednak osiągnął pozycję #14 na holenderskiej liście przebojów.

Kolejny singel "Into Your System" został wydany 2 lipca 2006 i zajął pozycję #18 na holenderskiej liście przebojów oraz odniósł spory sukces w Polsce. Miesiąc później światło dzienne ujrzał długo wyczekiwany debiutancki album artystki, "In Control", który nie odniósł sukcesu. Jego największa pozycja na liście Top 100 najlepiej sprzedających się krążków w Holandii to #66. Profesjonalni znawcy rynku muzycznego skarcili EliZe i jej producentów, że popełnili błąd nie wydając albumu zaraz po sukcesie singla "Automatic (I'm Talking to You)". Piątym singlem z krążka był utwór "Itsy Bitsy Spider", który nie osiągnął sukcesu w Holandii nie zajmując pozycji na liście singli Top 40 (miejsce #54).

W roku 2008, po dwuletniej przerwie, wokalistka powróciła na scenę muzyczną wydając singel "Lovesick". Utwór, który spędził na liście Top 100 najchętniej kupowanych singli w Holandii trzy tygodnie, jako najwyższe osiągnął miejsce #15. Kolejną piosenką wydaną przez EliZe stała się kompozycja "Hot Stuff".

Dyskografia Edytuj

  • "In Control" - 2006
  • "More Than Meets The Eye" - 2009

Single Edytuj

Rok Tytuł Album
2004 Shake In Control
2005 Automatic
2005 I'm No Latino
2006 Into Your System
2006 Itsy Bitsy Spider
2008 Lovesick More Than Meets The Eye
2008 Hot Stuff
2009 Can You Feel It

Edycja Uczestnik Piosenka Punkty Miejsce
3. WSC Kai I'm No Latino 87 5

Poprzednik
24 Love
Reprezentant Holandii na
Następca
Creambase

Więcej z Fandomu

Losowa wiki