FANDOM

Emilia Rydberg.jpg

Emilia Rydberg

Emilia Rydberg urodziła się 5 stycznia 1978 roku w Sztokholmie w Szwecji. Jest szwedzką piosenkarką pochodzenia etiopskiego.

Biografia Edytuj

W wieku 18 lat podpisała swój pierwszy kontrakt muzyczny jako piosenkarka. W 1998 zyskała rozgłos wydaniem singla "Big Big World", który stał się światowym hitem, granym w wielu rozgłośniach radiowych. Krążek rozszedł się w 4 milionach egzemplarzy. Potem wydała jeszcze kilka singli. 6 grudnia 2006 roku ukazał się jej szwedzkojęzyczny singiel "Var Minut", natomiast 11 kwietnia 2007 singiel "En Sa*ng Om Kärleken" z jej wydanego 18 kwietnia trzeciego albumu "Sma* Ord Av Kälek". Największym autorytetem muzycznym Emilii jest Tracy Chapman.

Udział w Internetowym Festiwalu Piosenki Edytuj

Jej droga do 15. Internetowego Festiwalu Piosenki rozpoczęła się, gdy dołączono ją do stawki preselekcji o nazwie Female Voices Festival z piosenką "Var minut". Pokonała 14 rywalek. We wszystkich głosach jurorów znalazła się w TOP 10. Zwyciężyła z przewagą 8 punktów(!) uzyskując 70 punktów.

W IFP wystartowała w półfinale A, gdzie zdobyła 1. miejsce otrzymując 146 punktów. W finale zdeklasowała rywali sięgając po złoto otrzymując 291 punktów (przewaga 39 punktów nad drugim miejscem) od 40 uczestników.

15. IFP Szwecja Var minut Coul 1 miejsce
Poprzednik
Sarah Brightman
Zwycięzca Internetowego Festiwalu Piosenki
Wiosna/Lato 2009
Następca
Sarah Dawn Finer

Więcej z Fandomu

Losowa wiki