Fandom

WIM Wiki

Eugenia Vlasova

3971stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Eugenia Vlasova (ukr. Євгенія Власова, ur. 8 kwietnia 1978 w Kijowie) - ukraińska piosenkarka.

Vlasova po raz pierwszy zaprezentowała się przed szerszą publicznością występując na festiwalu Słowiański Bazar w Witebsku. Została laureatką, śpiewając piosenki Wołodymyra Iwasiuka Syzokrylyj ptach oraz Ne zabuwaj, która jest uważana za jej pierwszy przebój. W listopadzie 1998 roku Eugenia pojechała do włoskiego miasteczka Rimini na międzynarodowy konkurs „Królowa pieśni” w Rimini z piosenką Muzyka – dusza moja (Музика – душа моя).

Vlasova została laureatką dorocznego festiwalu "Piosenka roku" w Kijowie w 1997 i 1998 roku. W 1998 Eugenia dostała też pierwszą nagrodę na Ogólnoukraińskim Otwartym Rankingu Popularności „Złota Fortuna” w nominacji „Nadzieja XXI wieku”. Najbardziej znaną jej piosenką była Ne zabuwaj. W 1999 dziewczyna napisała piosenkę Wiatr nadziei (ukr. Вітер надії, ang. Wind of hope ). Wówczas producentem Eugenii został Dmitriy Kostiuk. Płyta Wiatr nadziei rozeszła się w listopadzie 2001 roku w ponadstutysięcznym nakładzie.

W 2005 roku, po przerwie, Eugenia Vlasova powróciła na scenę. Zafascynowana Andru Donaldsem, zaproponowała mu współpracę. Największe przeboje tego duetu to Wind of hope i Limbo.

W 2007 Eugenia brała udział w ukraińskich preselekcjach do Konkursu Piosenki Eurowizji, zajmując z piosenką "I will" drugie miejsce.

Dwukrotnie reprezentowała Ukrainę w konkursie Światowizji. Pierwszy raz w 9. edycji z piosenką "River of life", jednak nie dostała się do finału. 2 edycje później wraz z Andru Donaldsem reprezentowała ponownie Ukrainę, jednak i tym razem nie udało się jej wejść do finału. Piosenka "Love is a crazy game" uplasowała się na 9. pozycji z dorobkiem 53 punktów. Do awansu zabrakło jej jedynie 12 punktów.

Edycja Uczestnik Wykonawca Tytuł piosenki Półfinał
Punkty Miejsce
9. WSC India Eugenia Vlasova River of life 36 13
13. WSC India Eugenia Vlasova & Andru Donalds Love is a crazy game 53 9

King KongiEdytuj

W 9. WSC Eugenia była nominowana do nagród specjalnych King Kongów. Była nominowana w kategorii Wokalistka, jednak nawet tutaj nie otrzymała wyróżnienia.

Poprzednik
Brak udziału
Reprezentant Ukrainy na
Następca
Dazzle Dreams
Poprzednik
Gaitana
Reprezentant Ukrainy na
Następca
Tina Karol

Udział w Internetowym Festiwalu Piosenki Edytuj

Eugenia uczestniczyła także jednokrotnie w 5. Internetowym Festiwalu Piosenki. Także tam nie udało się jej piosence "O tebe" walczyć o Grand Prix w finale.

5. IFP Ukraina O Tebe Kowalsson Półfinał

Więcej z Fandomu

Losowa wiki