Wikia

WIM Wiki

Evanescence

Dyskusja0
3602strony na
tej wiki

Evanescence amerykański zespół rockowy powstały w 1998 roku.

Biografia Edytuj

Założycielami zespołu są wokalistka Amy Lee oraz gitarzysta i autor piosenek Ben Moody. Zespół zaczął się formować w Little Rock w połowie lat 90. W tym okresie powstało wiele piosenek takich jak "Solitude", "Give Unto Me" napisanych przez Amy oraz "My Immortal" i "Understanding" napisanych przez Moodyego. Piosenki te były rozprowadzane w wersjach demo. Dwie z nich zostały puszczone w lokalnym radiu. Pierwsze utwory zespołu znalazły się na demówkach kategorii EP: Evanescence EP (1998) wydana w 100 egzemplarzach. Kolejna Sound Asleep EP (inna nazwa to Whisper EP) wydana w 1999 roku w 50 egzemplarzach. Następna płyta demo Origin wydana już w pełnej wersji w 2000 roku w nakładzie 2500 egzemplarzy. Dopiero na początku 2003 roku zespół podpisał kontrakt z wytwórnią Wind-up Records i całkowicie skompletował skład. Członkami zostali przyjaciele Lee i Moodyego, John LeCompt, Rocky Gray i Will Boyd. Pod okiem Dave'a Fortmana ukazał się pierwszy studyjny album Fallen. Niektóre piosenki z płyty zostały wydane już wcześniej (np. "My Immortal" z płyty Origin). Już pierwszy singel okazał się przełomem w ich karierze – piosenka "Bring Me To Life" w duecie z Paulem McCoyem z 12 Stones trafiła na szczyty list przebojów i na ścieżkę dźwiękową filmu Daredevil. Album pozostał w najlepszej 10 list przebojów przez 43 tygodnie, został uhonorowany 6 razy statusem platynowej płyty. Sprzedał się w nakładzie ponad 14 milionów egzemplarzy. 24 października 2003 roku z zespołu odszedł założyciel i gitarzysta Ben Moody, który zajął się tworzeniem indywidualnego projektu. Jego miejsce zajął Terry Balsamo, będący wcześniej gitarzystą formacji Cold. Z kolei w lipcu 2006 roku Evanescence opuścił Will Boyd. Powodem odejścia miała być chęć większego spędzania czasu z rodziną, czemu z pewnością przeszkodziłaby kolejna trasa koncertowa. Na jego miejsce przyjęto Tima McCorda z Revolution Smile. W maju 2007 roku z zespołu został wyrzucony John LeCompt, a razem z nim szeregi Evanescence opuścił Rocky Gray. Zastąpili ich Troy McLawhorn i Will Hunt z Dark New Day.

Muzycy Edytuj

Obecny skład zespołu Edytuj

  • Amy Lee – wokal, pianino (1998-)
  • Terry Balsamo – gitara (2003-)
  • Tim McCord – gitara basowa (2006-)

Byli członkowie zespołu Edytuj

  • Ben Moody – gitara (1998 – październik 2003)
  • Will Boyd – gitara basowa (styczen 2003 – lipiec 2006)
  • David Hodges – keyboard, chórki (1999-2002)
  • John LeCompt – gitara (2002 – 4 maja 2007)
  • Rocky Gray perkusja (2002-2007)
  • Will Hunt – perkusja (17 maja – 9 września 2007)
  • Troy McLawhorn – gitara elektryczna (17 maja – 9 września 2007)

Albumy Edytuj

  • 1998: Evanescence EP
  • 1999: Sound Asleep EP
  • 2000: Origin
  • 2003: Mystery EP
  • 2003: Fallen
  • 2004: Anywhere but Home
  • 2006: The Open Door

Reprezentanci USA na 12. Worldvision Song Contest. Piosenka "Hello" w półfinale C zajęła 4 miejsce zdobywając 75 punktów. Dało jej to awans do finału, gdzie zajęła 12 lokatę zdobywając 99 punktów.

Poprzednik
Amerie
Reprezentant Stanów Zjednoczonych na
Następca
BarlowGirl

Więcej od Wikii

Losowa wiki