FANDOM

Stacy Ann Ferguson (ur. 27 marca 1975), bardziej znana pod pseudonimem Fergie jest amerykańską piosenkarką R&B i pop oraz twórczynią tekstów muzycznych. W swoim rodzimym kraju zaistniała jako aktorka w takich programach telewizyjnych jak Kids Incorporated czy Great Pretenders, wokalistka w żeńskiej grupie muzycznej Wild Orchid i przede wszystkim wokalistka formacji hip-hop/pop Black Eyed Peas. W roku 2006 rozpoczęła solową karierę wydając swój debiutancki album The Dutchess.

BiografiaEdytuj

Fergie była członkinią girlbandu Wild Orchid, który założyła razem z koleżankami: Stefani Ridel i gwiazdą programu "Kids Incorporated" – Renee Sandstorm. Grupa muzyczna wydała dwa studyjne albumy, ale po nagraniu trzeciego krążka ich wytwórnia muzyczna nie przyjęła materiału, a krótko po tym Stacy opuściła grupę. Po odłączeniu się od zespołu Fergie przeżyła załamanie i uzależniła się od amfetaminy. Jednak dość szybko "wyszła" z nałogu.

W roku 2003 Ferguson dołączyła do grupy Black Eyed Peas. Zastąpiła wtedy wokalistkę Kim Hill, która opuściła zespół w roku 2000. Fergie po nagraniu z grupą pięciu piosenek, oficjalnie dołączyła do zespołu. Tym samym stała sie znana i popularna.

Po dwóch hitach nagranych z Black Eyed Peas, Fergie zaczęła pracować nad swoim własnym, solowym krążkiem. Jej debiutancki album został wydany 19 września 2006 i nazywa się The Dutchess (pol. księżna). Insipracją dla wokalistki do nazewnictwa płyty była księżniczka Yorku Sarah Ferguson, która posiada takie same nazwisko jak gwiazda i podobny pseudonim. Do tej pory z krążka wydane zostały cztery single. Dwa z nich: London Bridge i Glamorous znalazły się na miejscu #1 amerykańskiej listy przebojów Billboard Hot 100. Drugi singel Fergalicious znalazł się na miejscu #2, a czwarty Big Girls Don't Cry – na miejscu #1.Najnowszy teledysk został nakręcony do piosenki "Clumsy".

DyskografiaEdytuj

  • 2006 - "The Dutchess"

SingleEdytuj

L.P. Tytuł
1 "London Bridge"
2 "Fergalicious"
3 "Big Girls Don't Cry"
4 "Glamorous"
5 "Clumsy"
6 "Party People"

Edycja Tytuł Piosenki Uczestnik Punkty Miejsce
13. IFP Stany Zjednoczone Party People (z Nellym) Dogulu Półfinał

Udział w Worldvision Song ContestEdytuj

6. WSC Stany Zjednoczone Won't Let You Go Kai 54 14

Poprzednik
Jewel
Reprezentant Stanów Zjednoczonych na
Następca
Gia Farrell

Więcej z Fandomu

Losowa wiki