FANDOM

Hanna Pakarinen.jpg

Hanna Pakarinen

Hanna Helena Pakarinen (ur. 17 kwietnia 1981, Lappeenranta) fińska piosenkarka rock, pierwsza zwyciężczyni fińskiej edycji "Idola" w 2004.

Obecnie mieszka w Helsinkach, w Finlandii. Zanim wygrała pierwszą edycję fińskiego "Idola" w 2004 roku, w którym zwyciężyła 60% głosów pracowała jako operator wózka widłowego. Pakarinen śpiewała także w zespole Rained.

Od czasu jej pierwszego występu Hanna była typowana do zwycięstwa preselekcji. Była bardzo chwalona przez sędziów. Jedną z przyczyn jej ogromnej popularności było nazwanie jej "pierwszą prawdziwą piosenkarką konkursu".

W finale fińskiego "Idola" (9 stycznia 2007) zwyciężyła zdobywając 431 tys. głosów,co dało 60%. Pokonała tym samym Janiego Wickholma, który zdobył 40% głosów. Pakarinen otrzymała czek na 30 tys. euro i kontrakt na nagranie płyty w wytwórni BMG Finland.

W finale wykonała piosenkę Tiny Turner "Simply the best", Bangles "Eternal Flame" i pierwszą piosenkę finalistów "Tulin Voittamaan" ("Przyszłam po zwycięstwo")

Jej debiutancki album "When I Become Me" [2004] stał się platynową płytą. Natomiast jej drugi album "Stronger" [2005], który zawiera hit "Stronger Without You" stał się złotą płytą. Trzeci album artyski zatytuowany "Lovers" został wydany w lutym 2007. Zawiera on piosenkę wykonaną przez Hannę na Eurowizji w maju 2007 - "Leave Me Alone".

17 lutego 2007 została wybrana na reprezentantkę Finlandii w Konkursie Piosenki Eurowizji 2007 w Helsinkach z piosenką "Leave me alone"'. Zajęła 17 miejsce z ilością 53 punktów.

DyskografiaEdytuj

  • "When I Become"
  • "Stronger"
  • "Lovers"

SingleEdytuj

L.P. Tytuł
1 "How Can I Miss You"
2 "Stronger Without You"
3 "Go Go"
4 "Damn You"
5 "Leave me alone"
6 "Black Ice"

Edycja Tytuł Piosenki Uczestnik Punkty Miejsce
11. IFP Finlandia Go Go MaKaa Półfinał

Udział w Worldvision Song ContestEdytuj

5. WSC Finlandia Fearless Cooltowiec 133 3
9. WSC Finlandia Stronger Without You Mario20 112 6
Poprzednik
Brak udziału
Reprezentant Finlandii na
Następca
Nightwish
Poprzednik
Lordi
Reprezentant Finlandii na
Następca
Ruoska

Udział w Virtuala Konkurso KanzonoEdytuj

3. VKK Finlandia Damn You Czupakabra Półfinał

Więcej z Fandomu

Losowa wiki