FANDOM

Kareen Antonn

Kareen Antonn

Kareen Antonn (ur. 17 marzec 1980r) - piosenkarka, tancerka i aktorka.

Biografia Edytuj

Kareen Antonn to młoda, pełna temperamentu francuska wokalistka, aktorka i tancerka. W jej żyłach płynie krew grecka i hiszpańska. Karierę w show-biznesie zaczynała w 1996 roku jako aktorka od udziału w filmach - "Une vague idée de la mer", który zdobył uznanie na festiwalu filmowym w Clermont-Ferrand oraz w "La 6°Piste" - obok Davida Soula i Fiony Gelin. W tym samym czasie Kareen grała już na pianinie w barach oraz udzielała się jako wokalistka w zespole rockowym Wamdue Project, którego muzyka zainspirowana była twórczością Alanis Morissette, U2 i Lenny'ego Kravitza. Grupa wydała singiel "King of My Castle", który zdobył uznanie także poza granicami Francji.

W 1999 roku Kareen spotkała producenta, Emanuela Pribysa (polskiego pochodzenia-Przybysza) który wierząc w jej talent postanowił wprowadzić młodą wokalistkę na największe sceny świata, a kiedy usłyszał jej interpretację "Total Eclipse Of The Heart" postawił sobie za zadanie doprowadzić do współpracy Kareen z Bonnie Tyler. Napisał tekst i ku zaskoczeniu wszystkich Bonnie przyjęła tę propozycję i w 2003 roku osobiście przyjechała do Paryża, aby nagrać z Kareen nową wersję swoich wielkich hitów "Turn Around" i "It's A Heartache". Utwory te znalazły się na płycie Bonnie, "Simply Believe". Solowa płyta długogrająca zatytułowana po prostu "Kareen Antonn" rozprowadzana wyłącznie przez internet, nie odniosła wielkiego sukcesu, ponieważ kompletnie odeszła ona od stylu zaprezentowanego w przebojowych utworach. Występowała wiele lat w malutkim, acz poważanym kabarecie "Les 3 Mailletz" w V dzielnicy w Paryżu.

Początkowo, na 2. Worldvision Song Contest miała jechać sama Kareen Antonn z inną piosenką, jednak po nagraniu duetu z Bonnie Tyler, Kareen natychmiast zmieniła decyzję, i po nacisku na narodowego nadawcę, telewizję francuską, dopięła swego i razem z Bonnie wykonali w Budapeszcie piosenkę "Si demain". Kareen trafiła w przysłowiową dziesiątkę. Francja wygrała drugą edycję WSC, pokonując m.in. Shakirę, Ruslanę czy zespół Vanilla Ninja, a konkurs znów mogła zorganizować Francja.

Poprzednik
NOX
Zwycięzca Worldvision Song Contest
(wraz z Bonnie Tyler)
Jesień 2005
Następca
Helena Paparizou
Poprzednik
Mad'House
Reprezentant Francji na
Następca
Rimini Project

Udział w Worldvision Song Contest Celebration Edytuj

Po 10. edycji WSC zorganizowano konkurs jubileuszowy, gdzie wystąpić mieli wszyscy wykonawcy z miejsc 1.-2. oraz 6 wykonawców po przyznaniu Dzikich Kart. Początkowo, ani Bonnie, ani Kareen, nie myślały, że tym razem znów będą tak wysoko, ale po finale wszystko stało się jasne. Po raz drugi, ich piosenka "Si demain" wygrała w Worldvision Song Contest, deklasując pozostałych uczestników.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki