Fandom

WIM Wiki

Kasia Cerekwicka

3971stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Katarzyna Cerekwicka (ur. 17 marca 1980 w Koszalinie) – polska wokalistka.

KarieraEdytuj

Uczęszczała do technikum samochodowego w swoim rodzinnym mieście. W wieku 17 lat wygrała Szansę na sukces, śpiewając piosenkę Ewy Bem. Zdobyła także 1. miejsce w IV koncercie finałowym Szansy w Sali Kongresowej w Warszawie. Nagrodą był występ w Opolu. W 1997 i 2000 Kasia Cerekwicka wystąpiła na KFPP w Opolu. Występowała w zespole towarzyszącym Edycie Górniak. W marcu 1999 związała się z firmą Sony Music Polska co zaowocowało wydaniem debiutanckiej płyty.

W 2000 Kasia nagrała album pt. Mozaika. Jak sama dziś przyznaje, znajdowały się na nim piosenki, z których nie była do końca zadowolona. Nic więc dziwnego, że płyta nie odniosła takiego sukcesu, jak nagrany w 2006 Feniks. Artystka bowiem długo szukała wytwórni, która zgodziłaby się dać jej drugą szansę.

W 2006 na 43. KFPP w Opolu zdobyła Superjedynkę w kategorii Przebój Roku 2006 piosenką Na kolana. Wraz z tym właśnie utworem startowała w krajowych eliminacjach do festiwalu Eurowizji 2006 w Atenach (Piosenka dla Europy 2006). Przegrała jedynie z piosenką Follow My Heart zespołu Ich Troje.

Zdobyła główną nagrodę na Festiwalu Krajów Nadbałtyckich w Szwecji.

W 2007 roku brała udział w polskich eliminacjach do Sopot Festival 2007.

W 2007 roku wzięła udział w V edycji programu Taniec z gwiazdami, gdzie jej partnerem był Żora Koroliow, odpadła w ósmym odcinku.

W 2007 roku na Eska Music Awards była nominowana w 2 kategoriach: Hit roku POP, Artystka roku(Wygrana)

W 2008 roku wystąpiła w Opolu z piosenką Nie ma nic, gdzie otrzymała nagrodę specjalną koncertu Dobre, bo (o)polskie . Na Eska Music Awards, była nominowana w 3 kategoriach: Płyta roku, Hit roku, Artystka roku.

DyskografiaEdytuj

2000 - "Mozaika"

2006 - "Feniks"

2007 - "Pokój 203"

SingleEdytuj

L.P. Tytuł
1 "Kobieta Jest Jak Księżyc"
2 "Gdzie Jesteś?"
3 "Na Kolana"
4 "Ostatnia Szansa"
5 "Potrafię Kochać"
6 "S.O.S"
7 "Zostań"
8 "Przyjaciółka"
9 "Dylemat"
10 "Nie Ma Nic"

Więcej z Fandomu

Losowa wiki