FANDOM

Katarzyna Groniec (ur. 22 lutego 1972 w Zabrzu) - polska piosenkarka i aktorka. Debiutowała pierwszoplanową rolą Anki w musicalu Metro (1991), w 1997 zdobyła Grand Prix na Przeglądzie Piosenki Aktorskiej we Wrocławiu.

BiografiaEdytuj

W 1988 na Festiwalu Młodych Talentów w Poznaniu zdobyła główna nagrodę, następnie wystąpiła w musicalu - Metro, gdzie zagrała rolę Anki. Od tego czasu kilka lat współpracowała z teatrem Buffo w Warszawie gdzie wystąpiła m.in w spektaklach: Do grającej szafy grosik wrzuć, Grosik 2, Obok nas i Tyle miłości. Po rozstaniu z Teatrem Buffo zaczęła występować w Teatrze Ateneum, w którym gra w spektaklu 3xPiaf.

Na początku września 2000 r. ukazała się jej debiutancka płyta Mężczyźni, której producentem był Grzegorz Ciechowski. Jej kolejnym albumem była płyta Poste Restante składająca się z trzech części. Pierwsza część zawierała piosenki kabaretowe i filmowe z lat 30. XX wieku, z repertuaru m.in. Edith Piaf i Marleny Dietrich. Utwory premierowe znajdujące się na części drugiej to sześć melancholijnych piosenek o miłości. W części trzeciej znalazły się trzy utwory Astora Piazzolli w przekładzie Marcina Sosnowskiego oraz romans Aleksandra Wertyńskiego ze słowami Jonasza Kofty. Motywem przewodnim i inspiracją dla płyty stała się piosenka Ewy Demarczyk pt: Jaki śmieszny jesteś pod oknem, a dokładnie jej fragment: ... więc dróg poznaj sto, aby dojść do mych ust....

Płyta Emigrantka została wydana w 2004 r. Znalazły się na niej kompozycje Piotra Dziubka z kilkoma tekstami K.Groniec oraz aranżacja piosenki z berlińskiego kabaretu Kurta Weila i Bertolda Brechta.

Następna płyta to już autorski projekt wraz z Piotrem Dziubkiem "Przypadki", propowany singlem "Będę z Tobą". Płyta została bardzo dobrze odebrana przez krytyków jak i przez słuchaczy, osiągając kilkanaście tysięcy sprzedanych nośników.

DyskografiaEdytuj

2000 - "Mężczyźni"

2002 - "Poste restante"

2004 - "Emigrantka"

2007 - "Przypadki"

Więcej z Fandomu

Losowa wiki