Fandom

WIM Wiki

Kate Ryan

3971stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Kate Ryan.jpg

Kate Ryan

Kate Ryan (ur. 22 lipca 1980 w Tessenderlo w Belgii), właściwie Katrien Verbeeck. Piosenkarka muzyki pop i dance.

BiografiaEdytuj

W marcu 2001 w Belgii ukazał się jej pierwszy, debiutancki singel Scream For More, który okazał się w Belgii sukcesem. Umacniając swoją pozycje na muzycznym rynku w Belgii Kate wydała kolejny singel UR (My Love).

Po sukcesach w Belgii, producenci zadbali o jej międzynarodową karierę. Jej kolejny singel Désenchantée został nagrodzony podwójną platynową płytą stając się wielkim przebojem na całym świecie. Utrzymywał się długo na pierwszym miejscu belgijskiej listy przebojów. Również w Polsce był on często grany w radiu oraz stał się bardzo popularną piosenką dyskotekową.

Po tym sukcesie Kate wydała swój światowy album Different. W Polsce jego premiera miała miejsce w lutym 2003 roku. Kolejny singel Libertine, nie osiągnął już takiego powodzenia, był jednak również dość popularny. Obie piosenki znalazły wielu wiernych fanów, ale również i przeciwników. Zarzucali oni Kate plagiatowanie pomysłów innych artystów oraz dążenie za wszelką cenę do sławy i bogactwa (np. zarówno piosenka Désenchantée, jaki i Libertine, były pierwotnie wykonywane przez wokalistkę Mylène Farmer). W 2004 roku artystka powróciła z albumem Stronger. Pierwszy singiel Only If I stał się megaprzebojem w klubach. Następny La Promesse to jeden z największych hitów lata 2004.

Kate wzięła udział w roku 2006 w 51. Konkursie Piosenki Eurowizji. Niestety nie dostała się do finału. Zajęła 12. miejsce (11. była Polska). 5 sierpnia 2006 wystąpiła z tym właśnie utworem w Sopocie, w czasie konkursu międzynarodowego "Przeboje Lata Jedynki" transmitowanego na żywo przez stację TVP 1 oraz TV Polonia. Jako jedna z 9. wykonawców zagranicznych stanęła do walki z polskim wykonawcą (Button Hackers), wybranym dzień wcześniej. Zajęła 3. miejsce z nagrodą w wysokości 10. tysięcy dolarów.

W lipcu 2007 jej nowym nagraniem promującym czwarty album stała się słynna sprzed dwudziestu laty piosenka Desirelles Voyage Voyage. Znalazła się ona w gronie najbardziej rozpoznawanych twarzy w Belgii, otrzymała nominacje do wielu prestiżowych nagród min. nagrody Comet rozdawane przez Vivę. Również w lipcu 2007 Kate Ryan nagrała nową piosenkę We All Belong, która była hymnem EUROGAMES 2007. W tym roku miał jeszcze miejsce bardzo ważny (o ile nie najważniejszy) w jej karierze koncert w Lotto Arenie. Artystka pokazała swój mocny wokal i charyzmę, co spotkało się z brawami publiczności oraz dużym zainteresowaniem jej osobą od strony medialnej. Koncert będzie kontynuowany w 2008 roku.

W lutym 2008 roku Kate wypromowała w Belgii drugi singiel L.I.L.Y. (Like I Love You) z czwartego albumu, którego premiera miała miejsce 19 maja (w Polsce 30 maja). Kolejną piosenką wokalistki był cover francuskiego hitu z lat 80. autorstwa France Gall pt. Ella, Elle L'a. Singiel został wydany 6 maja w Belgii, a 9 maja w pozostałej części Europy.

DyskografiaEdytuj

  • 2002 - "Different"
  • 2004 - "Stronger"
  • 2006 - "Alive"
  • 2008 - "Free"

SingleEdytuj

L.P. Tytuł
1 "Scream For More"
2 "Desenchantee"
3 "Mon Couer Resiste Encore"
4 "Libertine"
5 "La Promesse"
6 "Only If I"
7 "Je T'Adore"
8 "Alive"
9 "All For You"
10 "Voyage Voyage"
11 "L.I.L.Y"
12 "Ella Ella L'A"

Udział w Worldvision Song ContestEdytuj

Edycja Tytuł Piosenki Uczestnik Punkty Miejsce
1. WSC Belgia Desenchantee  ? 44 7
3. WSC Belgia La Promesse patryk00 89 4
7. WSC Belgia Stepping Out Adamek Półfinał
28. WSC Belgia Little Braveheart (feat. Charlotte Perrelli) MaRo  ??  ??

Poprzednik
Nowy konkurs
Reprezentant Belgii na
Następca
Brak udziału
Poprzednik
Brak udziału
Reprezentant Belgii na
Następca
Belle Perez
Poprzednik
Sylver
Reprezentant Belgii na
Następca
Brak udziału
Poprzednik
Hooverphonic
Reprezentant Belgii na
Następca
Brak udziału

Więcej z Fandomu

Losowa wiki