FANDOM

King Kongi, to nagrody specjalne przyznawane od 7. edycji Worldvision Song Contest dla najbardziej ekscentrycznej, zwariowanej i odstającej od reszty piosenki. W tej edycji tylko jedna piosenka otrzymała statuetkę, za całokształt. Od 8. do 11. edycji King Kongi podzielone były na różne kategorie. Obecnie jest jedna kategoria, w której nominowanych jest od 5 do 7 piosenek.

Kategorie King Kong Edytuj

CałokształtEdytuj

Jedyna kategoria King Kongów, która była w 7. WSC. Nagroda była przyznana jednej piosence, za całokształt. Nagrodę przyznawał organizator WSC.

WokalistkaEdytuj

W tej kategorii nominowane były tylko panie. Do tej pory nominowane były tylko wokalistki, które reprezentowały kraje europejskie. W 11. WSC nominowana została po raz pierwszy wokalistka z reszty świata, a dokładniej z Meksyku.

WokalistaEdytuj

Kategoria, gdzie nominowani byli tylko panowie. Kategoria jest przeciwieństwem kategorii Wokalistek. Aż 82,5% nominowanych, to wokaliści reprezentujący kraje europejskie. W 10. WSC doszło do remisu pomiędzy zwycięzcami kategorii. Obaj panowie otrzymali statuetkę.

ZespółEdytuj

W kategorii Zespół nominowane mogły być tylko zespoły zgłoszone do konkursu danej edycji. 63% nominowanych zespołów reprezentowało kraje europejskie, a 37% kraje reszty świata.

Spoza EuropyEdytuj

Jedyna kategoria, gdzie nominowane nie mogły być piosenki reprezentujące kraje europejskie. Na cztery zakończone edycje King Kongów, aż w dwóch statuetkę odbierała piosenka japońska.

BalladaEdytuj

Kategoria, gdzie nominowane mogły być jedynie ballady. Tak jak w kategorii Wokalista, w 10. WSC było dwóch zwycięzców. Aż 79% nominowanych stanowiły ballady z krajów europejskich.

Piosenka rockowaEdytuj

Wszystkie piosenki rockowe mogły być nominowane w tej kategorii. Ponad jedna czwarta nominowanych to piosenki reprezentujące resztę świata.

AntyOdpustEdytuj

Kategoria powstała podczas 11. WSC. Nagroda (wg. organizatora 11. WSC) dla piosenki ambitnej. W pierwszym rozdaniu tej nagrody nominowane zostały tylko piosenki europejskie.

OdpustEdytuj

Kategoria w której nominowane były piosenki szybkie, skoczne i wyróżniające się żywiołością. 68,5% nominowanych stanowiły piosenki europejskie.

SUPERkrejziKKEdytuj

Kategoria dla jedynej niepowtarzalnej piosenki, która wyróżniała się swoją specyfiką spośród pozostałych. 50% nominowanych to piosenki reprezentujące kraje europejskie, drugie tyle to piosenki reprezentujące resztę świata.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki