Fandom

WIM Wiki

Katie Melua

3971stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Ketevan "Katie" Melua, gruz. ქეთევან "ქეთი" მელუა (ur. 16 września 1984 w Kutaisi, ZSRR), angielska piosenkarka urodzona w Gruzji, tworząca w języku angielskim. Ma 157 cm wzrostu. W Domino Day 2007 rozpoczęła widowisko przewracając pierwszą kostkę domina zrobioną ze szczerego złota.

KarieraEdytuj

Katie nigdy nie chciała być piosenkarką ani kompozytorką, gdy miała 13 lat chciała zostać politykiem lub historykiem. Od dzieciństwa słuchała różnych gatunków muzycznych, wliczając w to Queen, Joni Mitchell, Boba Dylana, irlandzką muzykę ludową oraz muzykę indiańską. Kiedy dowiedziała się, że Eva Cassidy nie żyje, napisała "Faraway Voice" jako hołd dla tej artystki.

Katie została "odkryta" przez kompozytora i producenta Mike'a Batta, który poszukiwał kogoś o wyjątkowym głosie, umiejącego śpiewać jazz i blues w unikatowy sposób. Pierwszy album Katie Call Off the Search został wydany w Wielkiej Brytanii we wrześniu 2003, autorami piosenek zawartych na tym albumie byli między innymi John Mayall, Randy Newmann i James Shelton, a także Katie i Mike Batt. Album wszedł na pierwsze miejsce angielskiej listy przebojów w styczniu 2004 i do australijskiego "Top 20" w czerwcu tego samego roku. Pierwszy singel z tej płyty "The Closest Thing to Crazy" wszedł na listy przebojów w Irlandii, Anglii, Norwegii, Australii oraz na ogólnoeuropejską listę przebojów. W samej tylko Anglii sprzedano ponad 1,8 milionów debiutanckiego albumu Call Off The Search Katie, co dało mu status sześciokrotnej platynowej płyty.

Pomiędzy trasami koncertowymi Melua nagrała album Piece by Piece który ukazał się w Europie 26 września 2005 roku, album ten zawierał więcej pisanych przez Katie tekstów, w tym piosenkę tytułową, oraz cover The Cure "Just Like Heaven" z 1987 roku, który nagrała dla studia filmowego "Dreamworks", jako ścieżkę dźwiękową do filmu z Reese Witherspoon. Album pozostał najlepiej sprzedawanym w Europie przez przeszło pół roku po wydaniu.

19 marca 2005 Melua zaśpiewała wspólnie z zespołem Queen piosenkę "Too Much Love Will Kill You", co, jak sama przyznała, było spełnieniem jednego z jej marzeń jeszcze z dzieciństwa, ponieważ zespół Queen był jednym z jej ulubionych. W 2006 roku wystąpiła w operze leśnej w Sopocie jako support przed Eltonem Johnem. 2 października 2006 Katie Melua trafiła do Księgi Rekordów Guinnessa za zagranie najgłębszego podwodnego koncertu. Artystka wystąpiła w stacji pod platformą wiertniczą Statoil Troll A, 303 metry pod powierzchnią wody. Platforma znajduje się na Morzu Północnym, przy wybrzeżu Norwegii.

DyskografiaEdytuj

2003 - "Call Of The Search"

2005 - "Piece By Piece"

2007 - "Pictures"

SingleEdytuj

L.P. Tytuł
1 "Nine Million Bicycles"
2 "Spider's Web"
3 "Shy Boy"
4 "If You Were A SailBoat"

Edycja Tytuł Piosenki Uczestnik Punkty Miejsce
8. IFP Gruzja The Closest Thing To Crazy dunczyk DSQ DSQ

Udział w Worldvision Song ContestEdytuj

4. WSC Gruzja Nine Million Bicycles Hanasoi 77 4
Poprzednik
Brak udziału
Reprezentant Gruzji na
Następca
Brak udziału

Więcej z Fandomu

Losowa wiki