Fandom

WIM Wiki

Kelly Clarkson

3971stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Kelly Clarkson.jpg

Kelly Clarkson

Kelly Brianne Clarkson (ur. 24 kwietnia 1982 w Burleson, Fort Worth w stanie Teksas - USA) - amerykańska piosenkarka pop-rockowa, autorka tekstów piosenek oraz aktorka.

KarieraEdytuj

Karierę muzyczną rozpoczęła od zwycięstwa w amerykańskiej edycji Idola w 2002. W 2003 zajęła 2. miejsce w Światowym Idolu (World Idol). Od początku jest związana z wytwórnią RCA Records.

W kwietniu 2003 zadebiutowała albumem "Thankful". Pierwszy singel pochodzący z niego, "A Moment Like This", stał się przebojem i długo zajmował miejsca w czołówce amerykańskich list przebojów.

Ponad rok później, w listopadzie 2004, ukazał się jej kolejny album "Breakaway", który jest dotychczas jej największym sukcesem, uzyskując sześciokrotną platynę w USA, a na całym świecie sprzedając się w liczbie przekraczającej 11 mln egzemplarzy.

Po dłuższej przerwie, w czerwcu 2007, wydany został trzeci album, zatytułowany "My December". Kelly jest autorką lub współautorką wszystkich tekstów na tej płycie. Proponowano jej 10 mln dolarów za wyrzucenie z listy utworów pięciu piosenek lecz odmówiła. W okresie od 25 czerwca - 1 lipca 2007 najpopularniejszym albumem na świecie był "My December". Znalazł on 390 tys. nabywców, dzięki czemu debiutował na 1. miejscu globalnej listy sprzedaży płyt.

Kelly Clarkson wygrała dwie statuetki Grammy w 2006 roku, pierwszą za najlepszą popową piosenkę "Since U Been Gone", drugą za najlepszy popowy album "Breakaway".

Jako aktorka zagrała m.in. rolę Crystal w Issues 101 (2002) oraz Kelly w From Justin to Kelly (2003).

Do tej pory, jej 3 dotychczasowe albumy znalazły na świecie ok. 18 mln nabywców, co czyni Kelly Clarkson najpopularniejszym Idolem w historii trwania tego programu.

DyskografiaEdytuj

  • 2003 - "Thankful"
  • 2004 - "Breakaway"
  • 2007 - "My December"
  • 2009 - "All I Ever Wanted"
  • 2011 - "Stronger"

Udział w Worldvision Song ContestEdytuj

Edycja Tytuł Piosenki Uczestnik Punkty Miejsce
3. WSC Behind These Hazel Eyes ESCserwis 99 2
16. WSC The Day We Fell Apart Damianos 88 10
27. WSC What Doesn't Kill You Thomas Półfinał
Poprzednik
John Legend
Reprezentant Stanów Zjednoczonych na
Następca
Pink
Poprzednik
Beirut
Reprezentant Stanów Zjednoczonych na
Następca
Michelle Williams
Poprzednik
Porcelain Black feat. Lil Wayne
Reprezentant Stanów Zjednoczonych na
Następca
Cher

WSC CelebrationEdytuj

WSC C. Behind These Hazel Eyes ESCserwis 19 21

6. IFP Low Eurowizja.Blog.PL 90 16
11. IFP Gone Ad@mek Półfinał
15. IFP Addicted Davioz 123 19

Udział w Muzycznej GwiazdceEdytuj

MG 2013 Stany Zjednoczone Underneath The Tree Sebeks997 4 miejsce

Więcej z Fandomu

Losowa wiki