Fandom

WIM Wiki

Marija Serifović

3971stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Marija Šerifović (serb. Марија Шерифовић), ur. 14 listopada 1984 w Kragujewcu, serbska piosenkarka.

Biografia Edytuj

Marija jest jedynaczką, ukończyła szkołę muzyczną w Belgradzie. Jej matką jest znana serbska piosenkarka folkowa - Verica Šerifović.

Konkurs Piosenki Eurowizji Edytuj

Marija jako pierwsza reprezentantka Serbii w historii wygrała konkurs Eurowizji. 8 marca 2007 z piosenką Molitva wygrała serbski festiwal Beovizija, stając się tym samym reprezentantką Serbii w Konkursie Piosenki Eurowizji 2007. 10 maja brała udział w półfinale tego konkursu, zajęła pierwsze miejsce zdobywając 298 punktów. 12 maja 2007 z piosenką Molitva (Modlitwa) wystąpiła w Helsinkach w finale 52. edycji Eurowizji i zajęła 1. miejsce, zdobywając 268 punktów.

Marija dwukrotnie reprezentowała swoją ojczyznę na Worldvision Song Contest. Za pierwszym razem w 9. edycji tego konkursu z piosenką "Bez ljubavi", z którą zajęła 11. miejsce w finale. Drugim razem reprezentowała swój kraj w 13. edycji konkursu. Piosenka "Bez tebe" awansowała do finału i zajęła 18. miejsce. Trzecim razem reprezentowała swój kraj w 19. Worldvision Song Contest z piosenką "Party tonight". Awansowała do finału i zajęła w nim 17 miejsce.

Edycja Uczestnik Piosenka Punkty Miejsce
9. WSC Klemz Bez ljubavi 79 11
13. WSC wisień Bez tebe 70 18
19. WSC Hotek Party tonight 74 17

King KongiEdytuj

Marija otrzymała statuetkę King Kong w kategorii Wokalistka. Jest to, jak na razie, jedyna zdobyta statuetka przez serbskiego reprezentanta w konkursie.

Poprzednik
Slavica Cukteras
Reprezentant Serbii na
Następca
Ivana Jordan
Poprzednik
Żeljko Joksimović
Reprezentant Serbii na
Następca
Brak udziału
Poprzednik
Darko Radovanovic & Ivana Selakov
Reprezentant Serbii na
Następca
Genta Ismajli
Nagroda King Kong
Poprzednik
Natalia
Wokalistka
9. WSC
Następca
Margaret Berger

Tekst tłustą czcionką

Więcej z Fandomu

Losowa wiki