FANDOM

Maya Buskila

Maya Buskila

Maya Buskila, ur. 9 listopada 1977 r. w Netanii (Izrael), jest izraelską piosenkarką muzyki pop oraz aktorką.

Maya obecnie jest jedną z najpopularniejszych piosenkarek w swoim kraju. Jej debiutancki album "Sipur makhur" (wydany w 2004 r.) rozszedł się w nakładzie 20000 kopii w pierwszych trzech tygodniach od oficjalnego wydania. W 2005 Maya otrzymała dwie ważne muzyczne nagrody w Izraelu - została "Artystką Roku" oraz "Odkryciem Muzycznym Roku". W 2006 Maya wydała swój drugi album "Yamim shel ahava".

Izrael w 17. edycji WSC postanowił ponownie wysłać wokalistkę. Wybór padł na Mayę Buskilę, która wybrała na konkurs piosenkę "Nishmati". W swoim półfinale Maya nie miała sobie równych, wygrywając go i awansując do finału. W finale podczas głosowania od początku była w czołówce, jednak dopiero ostatnie głosowanie zadecydowało o jej zwycięstwie. Przewagą 12 punktów nad drugim miejscem, Maya wygrała całą edycję Światowizji, zdobywając łącznie 164 punkty. Maya dokonała to, czego jej poprzednicy nie mogli dokonać. Po raz pierwszy w historii Izrael wygrał konkurs. Jest drugim państwem na świecie, który wygrał spoza Europy.

Poprzednik
Natalia Barbu
Zwycięzca Worldvision Song Contest
Lato 2009
Następca
Diana Navarro
Poprzednik
Shiri Maimon
Reprezentant Izraela na
Następca
Dor Daniel

9. IFP Israel flag Rak al tagid Dariosk 7 miejsce

Więcej z Fandomu

Losowa wiki