Fandom

WIM Wiki

Patrizio Buanne

3971stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Patrizio Buanne urodzony 20 września 1978 roku.

Biografia Edytuj

Rozpoczął karierę bardzo wcześnie. Już jako jedenastolatek brał udział w konkursach dla młodych talentów, które systematycznie wygrywał. W 1997 roku wystąpił w Polsce we Wrocławiu podczas papieskiej pielgrzymki na koncercie dla Jana Pawła II, gdzie wysłuchało go osiemdziesiąt pięć tysięcy ludzi. Zaowocowało to podpisaniem kontraktu nagraniowego i 17-letni Patrizio zaczął zdobywać w Polsce renomę.

Wtedy to od poniedziałku do piątku chodziłem do szkoły w Wiedniu, a w każdy piątek wieczorem jechałem do Polski, gdzie mój singel »Angelo Di Dio« odnosił sukcesy. Grałem dwa koncerty w ciągu weekendu, a potem, w niedzielę, wsiadałem do nocnego pociągu do Wiednia, odrabiałem swoje lekcje podczas podróży; mama spotykała mnie w poniedziałek o 6:30 rano i wiozła prosto do szkoły”.

Tak wspomina tamte chwile. W roku 1999 wrócił do Włoch i – po wygraniu kolejnego konkursu talentów – znalazł pracę w telewizji. Wkrótce prowadził swój własny program i stał się jedną z najpopularniejszych młodych twarzy. W 2003 roku, wraz z producentem Christianem Seitzem wyjechał do słynnego londyńskiego studia Abbey Road, aby razem z Royal Philharmonic Orchestra urzeczywistnić swój sen. 18 miesięcy później zaprezentowali rezultat: 'L'Italiano' ("The Italian") album łączący neapolitańską fantazję oraz tradycję śpiewania włoskich standardów z lat 50. i 60. Płyta zawiera kilkanaście znakomitych kompozycji, zaaranżowanych i zaśpiewanych z niespotykanym rozmachem i stylem. Wśród nich między innymi niesamowitą wersję "Parla Piu Piano", czyli głównego tematu z "Ojca Chrzestnego" i dwa znane już przeboje "Il mondo" i "A Man Without Love". W dowód uznania został zaproszony przez Robbiego Williamsa do udziału w nagraniu drugiej części składanki z coverami standardów "Swing When Your Are Winning Too".

Albumy Edytuj

  • 2005: The Italian
  • 2006: Forever Begins Tonight

Piosenka "Il Mondo" reprezentowała Włochy na 13. Worldvision Song Contest. W finale zajęła 19. miejsce otrzymując 66 punktów.

Poprzednik
Luca Dirisio
Reprezentant Włoch na
Następca
Brak udziału

11. IFP Włochy Uratuj mi życie Wojtek Półfinał

Więcej z Fandomu

Losowa wiki