Fandom

WIM Wiki

Pussycat Dolls

3971stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

The Pussycat Dollsamerykańska żeńska grupa muzyczna z Los Angeles, na początku wykonująca taneczną burleskę.

Skład ZespołuEdytuj

Nicole Scherzinger

Ashley Roberts

Melody Thornton

Kimberly Wyatt

Jessica Sutta

KarieraEdytuj

Wszystko zaczęło się w małym studiu tańca, które mieściło się w Los Angeles w garażu aktorki Christiny Applegate – niegdyś współlokatorki choreografki Robin Antin. Występowała ona w reklamówkach telewizyjnych i była także autorem choreografii w teledyskach takich zespołów jak Smash Mouth, The Offspring i No Doubt. Chciała jednak zająć się czymś innym, bardziej twórczym. Zaprosiła więc do współpracy kilka dziewczyn i wspólnie zaczęły tworzyć własną choreografię oraz kreować swój styl. Od 1995 roku przez 6 kolejnych lat, nowo powstały zespół swoimi tanecznymi popisami otwierał czwartkowe wieczory w ekskluzywnym Viper Room. Punktem zwrotnym w karierze The Pussycat Dolls był moment kiedy Gwen Stefani zaprosiła dziewczyny do wspólnego występu zarówno choreograficznego jak i wokalnego. Show okazał się wielkim sukcesem i w 2002 roku grupa przeniosła się do prestiżowego klubu The Roxy. Potem ich kariera potoczyła się błyskawicznie.

Debiutancki singel Don't Cha z gościnnym udziałem rapera Busta Rhymesa zajmował wiele czołowych pozycji na listach przebojów w Europie, Ameryce Północnej, Australii i Oceanii. Ponadto na pierwszym albumie The Pussycat Dolls można usłyszeć takich artystów jak Will.i.am (w utworze Beep) z zespołu Black Eyed Peas, Snoop Dogg, który gościnnie wystąpił w piosence Buttons oraz Timbaland w Wait A Minute. Oprócz tych utworów zespół wydał na rynek single Stickwitu i I Don't Need a Man. Album PCD odniósł bardzo duży sukces na rynku fonograficznym. Został sprzedany w około siedmio milionowym nakładzie. W wielu krajach dostąpił miana złotej lub platynowej płyty.

8 marca 2008 The Pussycat Dolls po 13 latach opuściła Carmit. Piosenkarka postanowiła jako pierwsza poinformować świat o swojej decyzji na oficjalnej stronie zespołu[1].

Półtorej roku od ostatniego singla Wait A Minute dziewczyny z The Pussycat Dolls wydały na rynek piosenkę When I Grow Up, promującą nowy album Doll Domination.

DyskografiaEdytuj

2005 - "PCD"

2008 - "Doll Domination"

SingleEdytuj

Edycja Tytuł Piosenki Uczestnik Punkty Miejsce
11. IFP Stany Zjednoczone We went as far as we felt like going Sweke Półfinał Półfinał

Więcej z Fandomu

Losowa wiki