FANDOM

W każdym konkursie po jakimś czasie robione są statystyki, rekordy czy ciekawostki. Oczywiście nie mogło ich zabraknąć również i tu.

Rekordy Edytuj

KonkursEdytuj

UczestnicyEdytuj

  • Tylko jeden uczestnik brał udział nieprzerwanie w edycjach 1. WSC-13. WSC (Klemz).
  • Cztery osoby wygrały konkurs więcej niż jeden raz (Adriann, Coolt, Larian i Tymuch). Jednocześnie Larian wygrał konkurs cztery razy, w tym dwa razy pod rząd. Również dwa razy pod rząd wygrał Tymuch.
  • Dwie osoby stawały na podium aż sześć razy - Larian (w tym trzy razy pod rząd) oraz Rosyjski Czajnik (w tym dwa razy pod rząd), trzy osoby stawały na podium pięć razy - Adriann, Cooltowiec oraz Kyu a jedna osoba stawała na podium cztery razy - Scott.
  • Kyu jako jedyny uczestnik staną na podium cztery razy pod rząd (edycje 35.38.)
  • Dwie osoby organizowały konkurs Sześciokrotnie: Tymuch i Krzysiekk.
  • Trzykrotnie konkurs był organizatorów przez te same pary uczestników (Adam i Larian, Sakuak Nelgonsom i Tymuch oraz Larian i Krzysiekk').

King KongiEdytuj

RankingEdytuj

Statystyki Edytuj

Układ Mężczyzna-Kobieta-GrupyEdytuj

Pomiędzy 1. WSC a 30. WSC w finałach

  • 17 razy zwyciężały kobiety;
  • 9 razy zwyciężały duety bądź grupy;
  • 3 razy zwyciężył mężczyzna.

Język wygranej piosenkiEdytuj

Zwycięskie piosenki śpiewane były

  • 20 razy po angielsku;
  • 4 razy po węgiersku
  • 2 razy po hiszpańsku
  • 2 razy po włosku
  • 1 raz po chorwacku
  • 1 raz po francusku oraz angielsku;
  • 1 raz po grecku, po hebrajsku, po polsku.

Ciekawostki Edytuj

  • We wszystkich edycjach WSC stosowany był ten sam system przyznawania punktów, tzw. system eurowizyjny.
  • Dwukrotnie konkurs odbywał się w Paryżu, Malmö, Budapeszcie i Sztokholmie.
  • Aż w czterech krajach konkurs nie był nigdy organizowany w stolicy. Pierwsza taka organizacja miała miejsce w Grecji w 4. WSC, gdzie konkurs odbył się w Arfantu, drugi raz w następnym, 5. WSC, gdzie konkurs odbył się w Antwerpii (Belgia), trzeci raz w 11. WSC, gdzie konkurs był organizowany w Bremie (Niemcy) oraz czwarty raz w 21. WSC, gdzie konkurs był organizowany w Toronto (Kanada).
  • Ukraina nie awansowała do finału konkursu aż sześć razy z rzędu (9. WSC - 14. WSC). Do końca 12. WSC rekord ten dzieliła z Macedonią.
  • Najwięcej startów bez awansu do finału na swoim koncie mają Indie (5 startów).
  • Edycjami, w których żaden kraj nie debiutował, są 8. WSC, 17. WSC, 19. WSC21. WSC, 23. WSC24. WSC i 29. WSC.
  • W kilku edycjach pierwsze miejsca zajmowały:
    • kobiety:
      • 2. WSC - pierwsze trzy miejsca.
      • 3. WSC - pierwsze pięć miejsc (wraz z zespołem t.A.T.u., który tworzą kobiety).
      • 5. WSC - pierwsze cztery miejsca.
      • 10. WSC - pierwsze pięć miejsc.
      • 15. WSC - pierwszych osiem miejsc.
      • 16. WSC - pierwszych siedem miejsc.
      • 17. WSC - pierwszych siedem miejsc.
    • zespoły:
      • 1. WSC - pierwsze trzy miejsca.
      • 8. WSC - pierwsze cztery miejsca.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki