FANDOM

Sarah Brightman.jpg

Sarah Brightman

Sarah Brightman urodziła się 14 sierpnia 1960 w Berkhamsted - angielska wokalistka (sopran) i aktorka.

Biografia Edytuj

Zadebiutowała już jako nastolatka występując w grupach tanecznych Hot Gossip oraz Pan's People, światowy rozgłos przyniosły jej natomiast występy w musicalach oraz współpraca z Andrew Lloydem Webberem. Brightman ponadto znana jest ze współpracy z producentem Frankiem Petersonem, twórcą projektu Gregorian oraz współtwórcą pierwszego albumu projektu muzycznego Enigma.

Artystka zyskała sławę dzięki udziałowi w musicalach Lloyda Webbera takich jak "Song and Dance" czy "Requiem". Prawdziwy splendor nadszedł jednak dopiero wraz z rolą Christine Daaé w adaptacji "The Phantom of the Opera".

W 1990 roku wokalistka zdecydowała się rozpocząć karierę solową, w tym celu przeprowadziła się do Los Angeles. Tam usłyszała o niemieckiej grupie muzycznej Enigma, zainspirowana jej sukcesem, jaki w owym czasie odniosła, wyjechała do Niemiec, by podjąć współpracę z jej producentem, Frankiem Petersonem, później jej partnerem życiowym.

Pierwszym albumem Brightman i Petersona był "Dive" z 1993 roku, którym rozpoczęła proces długiej i owocnej współpracy. Zaśpiewała również w duecie z Andreą Bocelli piosenkę "Time to say goodbye".

8 sierpnia 2008 zaśpiewała oficjalną piosenkę Igrzysk Olimpijskich w Pekinie, której tytuł brzmi "You and Me".

Udział w Internetowym Festiwalu Piosenki Edytuj

Piosenkarka bierze udział w 14. Internetowym Festiwalu Piosenki z piosenką "Fleurs du mal". Podczas losowania półfinałów, została przydzielona do półfinału A, gdzie wraz z 16 innymi piosenkami walczyła o awans do finału. Awans wywalczyła z pierwszego miejsca, a w finale piosenka okazała się najlepszą, wygrywając całą edycję 14. IFP, otrzymując 252 punkty.

14. IFP Wielka Brytania Fleurs Du Mal Mr-T 1 miejsce
Poprzednik
Emmy Rossum
Zwycięzca Internetowego Festiwalu Piosenki
Jesień/Zima 2008
Następca
Emilia Rydberg

Udział w Muzycznej GwiazdceEdytuj

MG 2008 Wielka Brytania I Believe in father christmas Dariosk 6 miejsce

Więcej z Fandomu

Losowa wiki