FANDOM

Shiri Maimon

Shiri Maimon

Shiri Maimon, hebr: שירי מימון (ur. 17 maja 1981 w Hajfie) - izraelska piosenkarka pop/rock. Podczas 38. Worldvision Song Contest przyznano jej tytuł Miss 38. WSC.

Kariera Edytuj

Brała udział w pierwszej edycji izraelskiej wersji Idola - Kochav Nolad, gdzie zajęła 2. miejsce. 3 marca 2005 wzięła udział w KDAM 2005 (program mający na celu wyłonienie reprezentanta Izraela na 50. Konkurs Piosenki Eurowizji w Kijowie). Zaśpiewała piosenkę "Hasheket Shenish’ar" (Cisza, która pozostaje), który wygrała, zdobywając 116 punktów ze 120 możliwych. W maju 2005 reprezentowała Izrael na Eurowizji w Kijowie. Piosenka "Hasheket Shenish’ar" została zaśpiewana w połowie po hebrajsku i angielsku (tytuł angielskiej wersji: Time To Say Goodbye), przeszła przez półfinał, dostając się do finału festiwalu. Ostatecznie Maimon zajęła 4. miejsce, zdobywając 154 punkty. "Hasheket Shenish’ar" przez długi czas pozostawała numerem 1 na izraelskich listach przebojów.

Za swoją pierwszą płytę zatytułowaną Shiri Maimon zdobyła złotą płytę w Izraelu, sprzedano 25.000 egzemplarzy albumu. Przez półtora roku tańczyła i śpiewała w klubie "Xsite" nad Morzem Czerwonym.

Od marca 2006 występuje w telenoweli Yeladot Ra'ot (Złe dziewczyny), którą transmituje izraelska stacja "Music Channel". W serialu piosenkarka wciela się w postać o imieniu Maya Gold, która jest utalentowaną piosenkarką starającą się o bycie wokalistką znaną na całym świecie, w sukcesie gubi ją łatwowierność i miłość do przyjaciela starszego brata.

W roku 2008 zadebiutowała także na rynku brytyjskim, gdzie album "Standing On My Own" był głównie angielskojęzyczną wersją wydanego w tym samym roku "Rega Lifney She...".

8 listopada 2008 Shiri Maimon otrzymała Europejską nagrodę MTV 2008 w kategorii Ulubiony Artysta Izraela, a także zajęła wysokie, 3. miejsce, w walce o tytuł Ulubionego Artysty Europy.

Na początku 2009 roku Shiri nagrała hebrajskojęzyczną wersję piosenki Lately na potrzeby ogólnoświatowego projektu Global one, w którym udział wzięły największe gwiazdy światowego rynku muzycznego, z poszczególnych krajów.

Udział w Worldvision Song ContestEdytuj

Poprzednik
Dana International
Reprezentant Izraela na
Następca
Maya Buskila
Poprzednik
Brak udziału
Reprezentant Izraela na
Następca
Offer Nissim feat. Maya Simantov

8. IFP Israel flag Ahava Ktana ESCtenbit 1 miejsce
9. IFP Israel flag Otcha Sobix Półfinał
11. IFP Israel flag Lean She’lo Telchi Maateusz Półfinał
Poprzednik
Maarja
Zwycięzca Internetowego Festiwalu Piosenki
Jesień/Zima 2005
Następca
Tina Karol

Więcej z Fandomu

Losowa wiki