FANDOM

The Rasmus - fiński zespół prezentujący rock alternatywny. Grupa powstała w 1994 roku, kiedy jego członkowie byli jeszcze w szkole średniej. Wokalista tworzy i wykonuje utwory w języku angielskim, co zapewne pomogło zespołowi w wyjazdach i karierze poza Finlandią.

Skład ZespołuEdytuj

Lauri Ylönen - wokal i twórca tekstów

Aki Hakala - perkusja

Eero Heinonen - gitara basowa

Pauli Rantasalmi - gitara

KarieraEdytuj

Pierwotnie zespół koncertował z innym perkusistą Janne'em który odszedł od grupy około 1997-1999 roku. Zastąpił go Aki, który wcześniej sprzedawał gadżety The Rasmus na koncertach. Przeboje The Rasmus w Finlandii to: "F-f-f-falling", "Liquid". Na świecie: "In the Shadows" (ten przebój przyniósł im największą sławę na skalę światową), "First Day of My Life", "Guilty", "Funeral Song (Dead Letters)", "Shot", "No Fear", "Sail Away (Hide From the Sun)" i wiele innych. 17 września 2007 roku zespół zaczął nagrywać swój nowy album zatytułowany "Black Roses". Do współpracy, przy tworzeniu płyty The Rasmus zaprosili Desmonda Childa. Płyta ukaże się prawdopodobnie jesienią. Siódmy album zespołu zatytułowany "Black Roses" będzie miał swoja premierę 24 września 2008 w Finlandii a w Europie pojawi dwa dni później. Pierwszym singlem promującym nowa płytę jest piosenka Livin' in a World Without You, którego premiera przewidziana jest na 10 września ale w radiu można ja już usłyszeć. Teledysk do nowego singla został nakręcony 3 lipca w Sztokholmie.

DyskografiaEdytuj

1996 - "Peep" 1997 - "Playboys" 1998 - "Hell Of A Tester" 2001 - "Into" 2003 - "Dead Letters" 2005 - "Hide From the Sun"

SingleEdytuj

L.P. Tytuł
1 "In The Shadows"
2 "In My Life"
3 "First Day Of My Life"
4 "Funeral Song"
5 "Guilty"
6 "Sail Away"
7 "Shot"

Edycja Tytuł Piosenki Uczestnik Punkty Miejsce
9. IFP Finlandia Small Town Isabel 142 18

Więcej z Fandomu

Losowa wiki