FANDOM

Totentanz
Totentanz
Rok założenia 2005
Pochodzenie Poland flag Polska
Gatunek hard rock
Aktywność 2005-nadal
Wytwórnia płytowa Mystic Production
Aktualni członkowie
Rafał Huszno
Sebastian Mnich
Erik Bobella
Adrian Bogacz
Byli członkowie
Dariusz Pawłowski
Dariusz Durał
Strona internetowa

Totentanzpolski zespół rockowy utworzony wiosną 2005 roku w Tarnowie przez basistę Erika Bobellę, perkusistę Dariusza Pawłowskiego oraz gitarzystę Dariusza Durała.

Biografia Edytuj

Totentanz jest zespołem, który w roku 2007 zadebiutował na krajowej scenie rockowej i już zdołał uplasować się w czołówce polskich wykonawców. Dorobek zespołu to dwie płyty CD wydane przez Mystic Production – Nieból i Zimny dom oraz jedna płyta DVD - Live. Totentanz porusza się w klimatach niepokojących, trudnych, a zarazem przyziemnych, krytykując i piętnując otaczającą nas rzeczywistość a z drugiej strony odsłaniając te pogodniejsze strony życia. Dzięki tak interesującemu przekazowi, Totentanz ma także swoje miejsce w branżowych mediach, pojawiając się na okładce magazynu Mystic Art oraz udzielając szeregu wywiadów dla ogólnopolskich stacji radiowych, telewizyjnych i wydawnictw muzycznych. Inspiracje zespołu to szeroka gama różnorodnych wykonawców (głównie zagranicznych) od spokojnych klimatów Jamesa Blunta, przez Deftones, Foo Fighters, po drapieżne riffowanie w stylu Rammstein.

Dyskografia Edytuj

Płyty:

  • 2007: Nieból
  • 2008: Zimny Dom

DVD:

  • 2009: Live

Single:

  • 2007: Nieból

Skład zespołuEdytuj

  • Rafał Huszno - wokal, gitara
  • Adrian Bogacz - gitara
  • Erik Bobella - gitara basowa
  • Sebastian Mnich - perkusja

Utwór "Marionetka" w 16. WSC reprezentował Polskę. Piosenka awansowała do finału z półfinału B. W finale utwór zdobył 91 punktów co pozwoliło Polsce zdobyć dobre 9 miejsce.

Udział w preselekcjach do konkursów internetowych Edytuj

Totentanz dwa razy startowała w preselekcjach Sakuwanie, których zadaniem jest wybór reprezentanta Sakuaka Nelgonsom na Internetowy Festiwal Piosenki. Pierwszy raz Totentanz wystartował w Sakuwaniu V. Drugi udział Tarnowian to preselekcje Sakuwanie VI: Rockowe Wyścigi Metalowymi Wózkami, w ktorych został utworzony specjalny półfinał z czterema utworami zespołu, najlepszy z nich przechodził do finału.

Poprzednik
Sylwia Grzeszczak
Reprezentant Polski na
Następca
Hunter

Zespół To jest tylko zalążek artykułu związanego z zespołami. Jeśli potrafisz, rozbuduj go.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki