Fandom

WIM Wiki

Vanessa Williams

3971stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Vanessa Lynn Williams, znana jako Vaness Williams (ur. 18 marca 1963 roku w Tarrytown, w stanie Nowego Jorku) - amerykańska piosenkarka, autorka tekstów piosenek i aktorka.

BiografiaEdytuj

Córka Mulata Miltona Williamsa i Afroamerykanki Helen, dorastała w klasie średniej wraz z młodszym bratem Chrisem w Millwood, w stanie Nowego Jorku. Uczyła się gry na fortepianie i rogu. W 1981 roku trzymała stypendium z Uniwersytetu Syracuse w nowojorskim Syracuse. W 1983 roku zdobyła tytuł Miss Nowego Jorku i następnie startowała do wyborów Miss Ameryki w Atlantic City. W dniu 17 września 1983 roku była pierwszą czarnoskórą Amerykanką, która zwyciężyła konkurs Miss Ameryki, lecz gdy ujawniono jej zdjęcia w negliżu dla magazynu Penthouse z 1982 roku, 24 lipca 1984 roku została zmuszona do oddania korony najpiękniejszej Amerykanki.

Swoją karierę ekranową zapoczątkowała gościnnym udziałem w serialach: NBC Partnerki w kryminale (Partners in Crime, 1984) z Loni Anderson, ABC T.J. Hooker (1986) z Williamem Shatnerem i Heather Locklear oraz sitcomie ABC Statek miłości (The Love Boat, 1986) z Tedem McGinley'em i Teri Hatcher. Na kinowym ekranie zadebiutowała w komedii romantycznej Podrywacz artysta (The Pick-up Artist, 1987) u boku Roberta Downey'a Jr., Dennisa Hoppera, Danny'ego Aiello i Harvey'a Keitela.

W 1988 roku ukazał się jej debiutancki album "The Right Stuff", który przyniósł dużą popularność, status złotej płyty, przychylność krytyków i trzy nominacje do nagrody Grammy. Zagrała w dramacie sci-fi Harley Davidson i Marlboro Man (Harley Davidson and the Marlboro Man, 1991) z Mickey'em Rourke, Donem Johnsonem i Danielem Baldwinem, sitcomie NBC Bajer z Bel-Air (The Fresh Prince of Bel-Air, 1992) z Willem Smithem, thrillerze Egzekutor (Eraser, 1996) u boku Arnolda Schwarzeneggera, Jamesa Caana i Jamesa Coburna. W 1994 roku za rolę w musicalu Freda Ebba na podstawie powieści Manuela Puiga Pocałunek kobiety pająka (Kiss of the Spider Woman) otrzymała Theatre World Award.

Druga płyta pt. "The Comfort Zone" (1991), podobnie jak i kolejna "The Sweetest Days" (1994) zdobyły status platynowej. Za kreację Hazel Scott w telewizyjnym dramacie biograficznym Buntownik XX wieku (Keep the Faith, Baby, 2000) odebrała nagrodę Złotej Satelity. W 2006 roku przyjęła rolę wyrafinowanej Wilhelminy Slater, wieloletniej dyrektor artystycznej pisma "Mode", która bardzo liczyła na stanowisko naczelnej w serialu ABC Brzydula Betty (Ugly Betty).

DyskografiaEdytuj

1988 - "The Right Stuff"

1991 - "The Comfort Zone"

1994 - "The Sweetest Days"

1996 - "Star Bright"

1997 - "Next"

2004 - "Silver & Gold"

2005 - "Everlasting Love"

Więcej z Fandomu

Losowa wiki